Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek is het fundament van gerichte contentstrategie. Als in kaart is gebracht hoe uw doelgroep zoekt naar uw producten of diensten dan kan content geoptimaliseerd worden op basis van dit zoekgedrag.

SEO Audit aanvragen
  • Kansen in kaart brengen

  • Diepgaande analyse zoekgedrag van uw doelgroep

  • Strategie bepalen voor organische groei

  • Conversie gericht

Waarom investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO)

Elke seconde worden er in Nederland rond de 40.000 zoekopdrachten in Google gedaan. Consumenten en bedrijven die zoeken in Google naar uw product of dienst, hebben een probleem dat opgelost moet worden. Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat u goed vindbaar bent in Google op relevante zoekwoorden, zodat uw doelgroep die al op zoek is naar uw product of dienst effectief bereikt wordt.

In tegenstelling tot advertenties in Google (SEA) is zoekmachine optimalisatie een langetermijnstrategie. Voor een SEO traject wordt gemiddeld drie tot zes maanden genomen. Met betaalde advertenties is resultaat direct zichtbaar, maar voor zoekmachine optimalisatie is een investering vooraf nodig, voordat er resultaat behaald wordt.

Daar in tegen is zoekmachine optimalisatie wel duurzaam, want stop je er mee dan blijven de resultaten in stand. Met advertenties in Google is de vindbaarheid direct verdwenen als de campagnes stoppen. Ga je voor direct resultaat of duurzame langetermijngroei? Uiteraard kan ik u geheel vrijblijvend adviseren op basis van uw doelstellingen.